Afvallen Bevalling Blog gezond balans

Afvallen na een bevalling

Het krijgen van een kind wordt vaak, ondanks alles, gezien als een van de mooiste ervaringen van een vrouw. Toch wil je na de 9 maanden zwangerschap zo snel mogelijk weer terug zien te komen op je oude gewicht. Een mooi streven maar wel een streven waar je enig geduld voor moet opbrengen. Je lichaam heeft na een bevalling ongeveer 6 maanden nodig om weer te functioneren zoals voor de bevalling. Als je in deze periode ook nog eens snel wilt afvallen maakt dat het alleen maar moeilijker.

Hoe kan ik afvallen na een bevalling?

In de periode na de bevalling is het belangrijk om voldoende en vooral gezond te eten. Je lichaam is aan het herstellen en heeft daarbij baat bij voldoende en gezonde voedingsstoffen. Daarbij is het belangrijk om rustig aan weer meer lichaamsbeweging te krijgen. Ga niet direct volop sporten, daar is je lichaam namelijk nog niet klaar voor,maar bouw het rustig op. Het is zelfs verstandig dit in overleg met een arts of een andere deskundige op te bouwen. Bij het afvallen na een bevalling is het in ieder geval verstandig niet meer dan 500 calorieën per week te verliezen en forceer het niet.

Denk ook niet aan al die filmsterren en modellen die binnen een paar weken weer net zo slank zijn als voor de bevalling. Jij bent waarschijnlijk gewoon druk met je kind en hebt niet de tijd en het geld om met een personal coach en diëtiste dagelijks aan je lichaam te werken.

5 Tips om af te vallen na de bevalling

  1. Gezonde voeding. Start hier direct na de bevalling mee en probeer de lekkernijen die ongetwijfeld voorbij komen in de kraamperiode te weerstaan.
  2. Stel voor jezelf realistische haalbare doelen. Bedenk dat je net moeder geworden bent waardoor je al genoeg aan je hoofd hebt en juist ook in de eerste periode moet proberen te genieten.
  3. Voldoende lichaamsbeweging is belangrijk; Hierbij hoef je echt niet direct te denken aan de sportschool. Geregeld een stukje wandelen met de kleine is een prima start. Bouw dit op eventueel in overleg met een arts.
  4. Bedenk dat je in 9 maanden bent aangekomen en gun je lichaam minstens dezelfde tijd om weer op je oude gewicht te komen.
  5. De belangrijkste tip is de eenvoudigste. Geniet van je kind!

Over de auteur

Gezond Balans

Reageer!

Klik hier om een reactie te plaatsen