Yoga

Yoga

Yoga is een eeuwenoude oosterse filosofie die bestaat uit een systeem van oefeningen om de beheersing over de geest en het lichaam te krijgen en daarmee de mens in staat stelt met zichzelf en met zijn omgeving in balans te leven.

Er zijn verschillende stromingen in de yogaleer. Zelf onderwijs ik volgens de principes van de Tibetaanse Yantra Yoga en Ashtanga Yoga. Bij deze vormen van yoga vormen de houdingen een doorstromend geheel met veel aandacht voor de beheersing van de ademhaling en meditatie.

Waarom yoga?

  • Yoga is stress verlagend
  • Yoga bevordert innerlijke rust
  • Yoga geeft je meer zelfvertrouwen
  • Yoga bevordert de bloedcirculatie
  • Yoga verbetert de ademhaling
  • Yoga vergroot de energieopname
  • Yoga houdt je lichaam soepel
  • Yoga visualiseert je lichaam
  • Yoga houdt je jong
  • Yoga ondersteunt het zelf herstellend vermogen van het lichaam
  • Yoga bevordert het genezingsproces

En dan nog dit:

  • Het beoefenen van yoga is steeds voor eigen risico. Hebt u problemen met gewrichten, spieren of zenuwen, informeer dan eerst bij arts of therapeut.
  • Yoga is sterk individu gericht. Wat gemakkelijk voor de een is, is moeilijk voor de ander en de ene persoon maakt sneller vorderingen dan de ander. Bewaak daarom je eigen grenzen steeds goed en stop met een oefening als deze pijn bezorgt.
  • Beoefen yoga niet met een volle maag. Een klein hapje is toegestaan, maar yoga op een nuchtere maag verdient de voorkeur.

Waarom Yoga? 10 Redenen om Yoga te beoefenen.

  1. Verbeterde bloed circulatie
  2. Cardiovasculaire training
  3. Verlichting van pijn
  4. Focus op het heden
  5. Meer kracht door Yoga
  6. Yoga geeft je innerlijke rust
  7. Extra lenigheid
  8. Gewichtsverlies
  9. Verminderen van Stress
  10. Verbeterde ademhaling