Blog Huis

6 tips om je gezonder te voelen in een gebalanceerd huis

6 tips om je gezonder te voelen in een gebalanceerd huis

Hoe zorg je ervoor dat je meer in balans bent in je eigen huis? Er zijn een aantal dingen die je makkelijk kunt doen om je meer zen te voelen thuis. Wij geven je een paar tips.

Gezonder voelen in een gebalanceerd huisTip 1:  Zorg voor zoveel mogelijk daglicht

Licht brengt leven in je huis en zorgt ervoor dat je je lekker wakker en opgewekt gaat voelen. Daarnaast lijkt een goed verlichte kamer ook nog eens ruimer. Zorg er dus voor dat er zoveel mogelijk daglicht naar binnen komt. Gooi de gordijnen dus lekker open. Verf je muren in een lichte kleur zodat het daglicht zoveel mogelijk gereflecteerd wordt. Spiegels kunnen hier ook bij helpen.

Tip 2: Opgeruimd staat netjes

Een opgeruimd huis zorgt voor een opgeruimd hoofd. Zorg er dus voor dat er zo weinig mogelijk rommel rond slingert in je huis. Berg losse spullen zoveel mogelijk op achter kastdeurtjes of in mooie opbergdozen. Dit geeft een fijne kalme sfeer in je huis.

Tip 3: Creëer een relax plek

Het is heel goed om een plek te hebben in huis waar je helemaal tot rust kan komen. Op deze plek staat geen televisie of computer, maar alleen een Loungestoel of Loungebanken zodat je geen afleiding hebt. Kom hier helemaal tot rust met een fijn boek.

Tip 4: Schaf planten aan

Planten zorgen voor zuurstof en een betere luchtvochtigheid in je huis waardoor je meer energie krijgt. Hoe meer planten je dus hebt hoe beter. Planten kunnen in alle kamers van het huis staan, dus niet alleen in de woonkamer maar ook in de slaapkamer en badkamer.

Tip 5: Maak je slaapkamer een oase van rust

Je slaapkamer is de belangrijkste plek in het huis om tot rust te komen. Zorg er dan ook voor dat deze kamer een oase van rust is. Zet dus geen televisie neer, en vermijd het gebruik van smartphones en tablets in bed. Je zult zien dat je beter in slaap valt.

Tip 6: Ga voor een rustig interieur

Combineer bij voorkeur niet te veel verschillende interieurstijlen met elkaar voor een kalme sfeer. Gebruik ook niet te veel contrasterende felle kleuren.

Over de auteur

Gezond Balans

Wij schrijven graag over fysieke en mentale gezondheidsonderwerpen om je te helpen.