Gezond leven is belangrijk. Dit zorgt er niet alleen voor dat je langer leeft, maar dat je ook meer voldoening haalt uit het leven. Je voelt je fitter, energieker en hebt minder snel last van stemmingswisselingen. Hoe leef je dan gezond? Er is niet één speciale manier om gezond te leven, want ieder mens is weer anders. We zijn uniek. Daarom moet je voor je zelf te rade gaan wat voor jou gezond leven betekent. Natuurlijk heb je richtlijnen als niet roken, voldoende groente en fruit eten en sporten, maar je moet een gezonde levensstijl zelf invullen. Aanvullend aan een gezonde levensstijl is het hebben van een goede zorgverzekering die je de nodige rust geeft. Mocht er iets gebeuren met je gezondheid dan weet je in ieder geval dat je financieel wordt geholpen voor de kosten.

Onze laatste artikelen

Over ons

Samen zijn wij deze website in 2014 gestart omdat we een gezond leven belangrijk vinden en we het leuk vinden om hierover te schrijven. Wil je in contact komen met ons? Stuur ons gerust een bericht!

Voeding

Voeding is voor de mens van essentieel belang. We halen de benodigde voedingsstoffen, zoals vitamines en mineralen, uit voeding om ons lichaam vitaal en gezond te houden. Zonder deze essentiële voedingsstoffen kan een menselijk lichaam niet goed functioneren.

Voor het gezond houden van je lichaam is binnenkrijgen van gezonde voeding dus uitermate belangrijk. Dat is iets wat je zou moeten proberen vol te houden, vooral wanneer het gaat om het herstel van je gezondheid en het verminderen van de kans op een hartaanval.

Dit weten we zeker, een dieet dat hoog is in verzadigde vetten zal je cholesterol niveau doen verhogen. Dit is een risicofactor voor hart- en vaatziekten. Ook mensen die zwaarlijvig zijn, zijn meer vatbaar voor hart- en vaatziekten. Om hart- en vaatziekten te helpen voorkomen en je gezondheid te verbeteren is het belangrijk om de gezonde vitamines en mineralen uit je voeding te halen.

Gezonde voeding betekent vooral: ervoor zorgen dat we alle voedingsstoffen binnenkrijgen die ons lichaam dagelijks nodig heeft. Naast een ruime hoeveelheid vocht zijn dat koolhydraten, eiwitten, vetten, vezels, vitamines en mineralen. Er is niet één product dat al die voedingsstoffen in voldoende mate bevat.

Eten we gevarieerd dan krijgen we, misschien de ene dag wat meer en de andere dag wat minder, alle voedingsstoffen binnen die we nodig hebben.

  1. Brood en aardappelen, rijst, macaroni of peulvruchten
  2. Groente en fruit
  3. Melk, kaas (of andere zuivelproducten) en vlees, vleeswaren, kip, vis, ei of tahoe
  4. Margarine, halvarine of olie

Informatie over voeding

  • Vitamines
  • Vetten
  • Koolhydraten
  • Eiwitten
  • Vezels
  • Mineralen

Artikelen over voeding

Lichaam

Lichaam

  • Hoofd
  • Bovenlichaam
  • Onderlichaam
  • Ontstekingen
  • Ziektes

Uitgelichte lichaamsonderwerpen

  • Ontstoken tandvlees
  • Aambeien
  • Maagklachten
  • Blaasontsteking
  • Keelontsteking
  • Astma
  • Blaasontsteking

Voeding is voor de mens van essentieel belang. We halen de benodigde voedingsstoffen, zoals vitamines en mineralen, uit voeding om ons lichaam vitaal en gezond te houden. Zonder deze essentiële voedingsstoffen kan een menselijk lichaam niet goed functioneren.

Voor het gezond houden van je lichaam is binnenkrijgen van gezonde voeding dus uitermate belangrijk. Dat is iets wat je zou moeten proberen vol te houden, vooral wanneer het gaat om het herstel van je gezondheid en het verminderen van de kans op een hartaanval.

Gezond eten 

Dit weten we zeker, een dieet dat hoog is in verzadigde vetten zal je cholesterol niveau doen verhogen. Dit is een risicofactor voor hart- en vaatziekten. Ook mensen die zwaarlijvig zijn, zijn meer vatbaar voor hart- en vaatziekten. Om hart- en vaatziekten te helpen voorkomen en je gezondheid te verbeteren is het belangrijk om de gezonde vitamines en mineralen uit je voeding te halen.

Gezonde voeding betekent vooral: ervoor zorgen dat we alle voedingsstoffen binnenkrijgen die ons lichaam dagelijks nodig heeft. Naast een ruime hoeveelheid vocht zijn dat koolhydraten, eiwitten, vetten, vezels, vitamines en mineralen. Er is niet één product dat al die voedingsstoffen in voldoende mate bevat.

Eten we gevarieerd dan krijgen we, misschien de ene dag wat meer en de andere dag wat minder, alle voedingsstoffen binnen die we nodig hebben.

  1. Brood en aardappelen, rijst, macaroni of peulvruchten
  2. Groente en fruit
  3. Melk, kaas (of andere zuivelproducten) en vlees, vleeswaren, kip, vis, ei of tahoe
  4. Margarine, halvarine of olie

Artikelen over ons lichaam